woensdag 28 maart 2012

Mijn krachtpatser


De dagen vliegen, meer nog dan anders. En dan lenen ze ook nog een uur van je dat je zonder rente over 6 maanden pas terug krijgt. Nou ja, het is in ieder geval een teken dat ik mij niet verveel. Daarom ben ik ook zo blij dat ik sinds vandaag weer een krachtpatser in huis heb. Ik  heb mijzelf twee maanden moeten behelpen buitenshuis en eventjes is dat best leuk, lekker studentikoos, maar ik kreeg er wel een beetje genoeg van om er zoveel moeite voor te doen. Het was wel heel lief dat ik zolang die van mijn ex mocht gebruiken. Soms verbaas ik mij echt hoe makkelijk hij daarmee is. Dan doet hij mij een beetje denken aan een plastic Albert Heijn tas, niet echt natuurlijk maar door de slogan die daar sinds kort op staat. Gebruik mij opnieuw. Nu staat er een spiksplinternieuwe in mijn badkamer. En ook eentje in mijn keuken. Die in de keuken gaf de doorslag want dat kon ik moeilijk her en der gaan onderbrengen.
Het is wel een beetje ironisch dat ik net geld terug gekregen had van Eneco, dat ik het meteen weer uit kon gaan geven. De hele winter heb ik de kachel een paar graden lager gehouden dan voorheen en loste de kou op door een fleece dekentje om mijn schouders heen te slaan. Het gevolg was dat als ik bij iemand op visite ging, ik het daar al heel snel plofheet had. Met een leuke belastingaanslag in het vooruitzicht had ik het er wel graag voor over. Eind januari, toen de belastingaanslag er nog niet was, gaf dus de wasmachine de geest. Afgelopen maandag hield ook de vriezer het voor gezien. In plaats van naar het tentamen gaan, dat ik toch nog niet goed genoeg geleerd had, ging ik maar op witgoedjacht. Na de Makro, Bemmel & Kroon, BCC en Mediamarkt zag ik door al het witgoed de wasmachines en vriezers niet meer. Nu besefte ik dat het niet alleen om financiële reden was dat ik zo’n aankoop had uitgesteld. Ik vind het gewoon ontzettend lastig om te kiezen. Daarom had ik sinds januari ook al een beetje uitgedacht wat ik nu wil. Ten eerste moet zo’n apparaat heel erg zuinig zijn. Daarnaast wil ik een grote. Zo eentje waar ik de hoezen van allebei de banken in één keer in kan doen en de overige was om de week in past. Je kan dan wel zeggen dat het apparaat het werk doet maar met erin stoppen en er weer uit halen, vooral dat laatste ben je best een poosje zoet. Niet alle kleding gaat in de droger, dus moet het op hangertjes te drogen worden gehangen. Beddengoed hang ik liever op omdat ik dan minder hoef te strijken. Ongestreken is mijn eerste nacht in een schoon bed niet half zo lekker.
Bij de Makro was het eigenlijk makkelijk. Daar kon ik ongegeneerd met mij telefoon foto’s maken van de productbeschrijvingen met prijskaartjes. Bij de andere winkels was het anders omdat er al snel een verkoper op je af komt. Ik weet zeker dat die gasten meer verstand hebben van psychologie dan ik. Uiteindelijk heb ik mijn spullen gekocht bij de zaak met de aardigste verkoper en ging ik met een andere wasmachine de deur uit dan ik dacht te gaan kopen. Nee, hij werd bezorgd eigenlijk. Dat gaf uiteindelijk de doorslag waardoor ik niet probeerde af te dingen zoals ik eigenlijk van plan was. Het feit dat het de volgende dag bezorgd kon worden. Inmiddels was ik al een tweede keer naar die winkel toegegaan. Ik was het zat. Ondanks de vriendelijkheid die meer was dan bij de andere winkels voelt iets kopen minder leuk dan andere keren. Het gekke is ook dat ik die man een volgende keer zal herkennen aan zijn te lange vingernagels. Hij mij aan mijn in zijn ogen onbenullige vragen waarschijnlijk.
Het werd vandaag weer allemaal goedgemaakt door de twee krachtpatsers die de machines kwamen bezorgen. Ik doe het ze niet na, een oude wasmachine een trap af dragen en even zo vrolijk de nieuwe naar boven tillen. Ik besef dat het best luxe is om een krachtpatser in huis te hebben. Het nieuwe is er nu nog niet af, ik zit nog in de uitprobeerfase zeg maar. De hoezen van de bank heeft ie prima gedaan. Eens even kijken wat ik er nu in kan stoppen zodat ik weer een ander programma kan proberen. Was ik er gisteren door het eindeloze geshop niet zo blij mee toen ik de knoop had doorgehakt, nu begin ik ‘m langzaamaan op waarde te schatten. Hij maakt ook weinig herrie door zijn koolborstelloze dinges. Dit zou weleens de perfecte krachtpatser kunnen zijn die mijn leven een stuk aangenamer gaat maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten